Massaräätälöinti on markkinointi- ja tuotantotekniikka, joka yhdistää joustavuuden ja mittatilaustuotteiden personoimisen alhaisella yksikköhinnalla massatuotannon keinoin. Massaräätälöinnissä asiakas voi valinnoillaan räätälöidä palvelun tai tuotteen itselleen sopivaksi, mutta se voidaan siitä huolimatta tuottaa standardoidun palvelun hinnalla. Massaräätälöidyissä palveluissa räätälöintiä voidaan kuitenkin edelleen tehdä palvelun tietyissä osissa. Alustastrategiat ovat tapa toteuttaa massaräätälöintiä. Massaräätälöinti ja tuotteistus tuottavat skaalautumisetua ja auttaa ulkoistamisen jäsentelyssä.
Kaupallistaminen – Lopputuloksena menestyksekäs tuote tai palvelu!
Tuotteen kaupallistaminen
Palvelun kaupallistaminen
Innovaation kaupallistaminen
Keksinnön kaupallistaminen