KaupallistajatKaupallistajatKaupallistajatKaupallistajat
  • Etusivu
  • Prosessi
  • Palvelut
  • Rahoitukset
    • Maaseudun yritystuet
    • Ely:n Yritysten kehittämisavustus
    • BF – Tempo-rahoitus
    • Ely:n Yritysten kehittämispalvelut
  • Referenssejä
  • Ota yhteyttä

Simplify and make profit

PALVELUT YRITYKSILLE - KAUPALLISTAMINEN

Ymmärtämällä asiakkaasi käyttäytymistä
yrityksesi kasvattaa tulosta.

Taantuneet tai heikot myyntiluvut harvoin johtuvat huonoista myyjistä tai epäonnistuneesta markkinoinnista. Yleisin syy on, että palvelun sisältöä, tuotteistusta tai myyntiprosesseja ei ole suunniteltu asiakasymmärryksen kautta.
Asiakastutkimus - Kaupallistaminen

Asiakastutkimuksen avulla tarjoamme kattavan asiakasselvityksen, joka auttaa ymmärtämään palveluiden olemassa olevia ja potentiaalisia käyttäjiä.

Kaupallistamisprojekti - Kaupallistaminen

Muotoilemme uuden tai vanhan tuoteen tai palvelun niin, että toivotut tavoitteet saavutetaan, kuten tuotannon ja myynnin kustannustehokkuus.

Workshop - Kaupallistaminen

Tarjoamme ulkopuolisen asiantuntijan ohjaamaan keskustelua myynti-, erikoistumis- ja kaupallistamisasioihin liittyen.

Koulutus - Kaupallistaminen

Yritysjohdolle suunnattu koulutus sisältää asiaa kaupallistamisen hyödyistä sekä vinkkejä mahdollisen muutosvastarinnan käsittelyyn.

ASIAKASTUTKIMUS

Vaihda uskomukset tutkittuun tietoon.

Tutkimuksen tehtävä on pienentää yrittämisen riskiä, vaihtamalla päätöksenteossa käytettävät oletukset tutkimuksesta saatuun tietoon. Tutkimuksessa käytämme palvelumuotoilun metodeja, koska perinteisissä asiakas- ja markkinatutkimuksissa kysymykset johdattelevat vastauksia ja vastausprosentit ovat pieniä. Olemme oppineet, että luotettavia tuloksia saadaan vain keskustelemalla, tarkkailemalla ja osallistuttamalla oikeat kohderyhmät.

Palvelun sisältö:
• Aloitusworkshop
• Asiakkaiden osallistuttamissuunnittelu
• Asiakkaiden osallistuttaminen (rajattu otanta)
• Tuloksien luokittelu
• Tuloksien analysointi
• Kattava raportti kehitysehdotuksineen
• Loppuworkshop
5000 € + alv 24 %

KAUPALLISTAMISPROJEKTI

Täytä asiakkaasi tarpeet ja helpota ostopäätöstä.

Kaupallistamisprojektin tavoitteena on kaupallistaa uusi tuote tai palvelu – tai muotoilla vanhaa niin, että sillä saavutetaan toivottuja tavoitteita, kuten tuotannon ja myynnin kustannustehokkuus sekä myyjien kuormituksen vähentäminen. Kaupallistaminen on pitkälti keskustelua yrityksen ja asiakkaiden välillä siitä, miten palvelua pitää muokata ja tarjota, että se täyttää asiakkaan tarpeet ja on helppo ostaa. Toisin sanoen me muotoilemme olemassa olevaa tai uutta palvelua asiakkailta saatavan tiedon perusteella ja esitämme suunnitelman uudesta palvelusta.

Palvelun sisältö:
• Aloitusworkshop
• Asiakkaiden osallistuttamissuunnittelu
• Asiakkaiden osallistuttaminen (rajattu otanta)
• Tuloksien luokittelu sekä analysointi
• Raportointiworkshop
• Palvelusisällön tai tuotteen ominaisuuksien muotoilu tutkimuksen ja yrityksen tahtotilan perusteella
• Tuotteistus (yrityksen palautteiden mukaiset muutokset)
• Valmiin myyntimateriaalin suunnittelu (yrityksen palautteiden mukaiset muutokset)
• Myyntipilotti (rajoitettu otanta)
• Loppuworkshop

WORKSHOP & SPARRAUS

Selätä mahdollinen muutosvastarinta asiantuntijan avulla.

Workshopeissamme tarjoamme toimeksiantajalle ulkopuolisen asiantuntijan ohjaamaan keskustelua myynti-, erikoistumis- ja kaupallistamisasioihin liittyen. Workshopin hinnaston mukaisesti tarjoamme myös ulkopuolista näkemystä ja sparrausta edellä mainittuihin asioihin liittyen. Palveluiden kehittäminen on yritystoiminnan jatkuvuudelle välttämätöntä, mutta aiheuttaa joskus henkilöstössä muutosvastarintaa. Pidämme myös workshoppeja, joissa käsittelemme yhdessä henkilöstön kanssa palveluiden kehittämisen ja siihen liittyvien projektien tärkeyttä liiketoiminnalle.

Palvelun kuvaus:
• Ohjattu workshop (4 h) asiakkaan tiloissa
• Ohjaajan tekemä yhteenveto
• Ohjaaja tuo ulkopuolisen näkemyksen
2 000 € + alv 24 %

KAUPALLISTAMISKOULUTUS

Mistä kaupallistaminen tulisi aloittaa ja miksi.

Koulutus on suunnattu yritysjohdolle ja sisältää asiaa kaupallistamisen hyödyistä ja kaupallistamisessa huomioitavista asioista. Koulutuksessa käsitellään myös, mistä yrityksen palveluiden kaupallistaminen kannattaa aloittaa ja miksi. Joskus yritysjohdon tahtotila kehittää toimintaa saattaa aiheuttaa muutosvastarintaa muussa henkilöstössä. Siksi koulutus sisältää vinkkejä myös muutosvastarinnan käsittelyyn ennen kuin muutosvastarinta edes alkaa.

Miten yrityksenne tulee kehittyä
– ja miten se tehdään?

Tavoitteena projekteissa ei ole vain selvittää mitä pitää kehittää, vaan myös miten. Annamme kehitysehdotuksia ja -ideoita siitä, miten muualla vastaavassa tilanteessa on toimittu sekä myös ulkopuolisen asiantuntijan näkemyksen tilanteesta. Yrityksellämme on valmiit prosessit, jotka säästävät asiakkaan aikaa. Projektit suoritetaan avaimet käteen -periaatteeella, jossa yrityksen aikaa viedään vain aloitus- ja loppuworkshopin verran.

Tehosta resurssien käyttöä
ja kasvata myyntituloksia.

Kaupallistamisprojektilla muotoiltavalla palvelulla saavutetaan monia hyötyjä, kuten paremmat myyntitulokset tai resurssien tehokkaampi käyttö. Kaupallistamisprojektin läpivienti myös tukee ja helpottaa myyjien tehtäviä sekä vastaa asiakastarpeisiin.
Kaupallistaminen

Asiakastutkimus alkaa workshopilla toimeksiantajan kanssa, jossa hankimme ymmärryksen yrityksen liiketoiminnasta ja sen tahtotilasta. Tämän aloitusworkshopin perusteella suunnittelemme itse tutkimuksen sisällön ja toteutustavan.

Kaupallistaminen

Asiakastutkimus ei ole perinteinen asiakastutkimus, vaan me käytämme palvelumuotoilun metodeja ja keskustelemme asiakkaiden kanssa saadaksemme kattavan asiakasymmärryksen. Tämän jälkeen kokoamme ja luokittelemme, sekä analysoimme syntyneen tiedon. Toimitamme tiedon yritykselle yhdessä valmiiden kehitysehdotusten kanssa päätöksenteon tueksi.

Kaupallistaminen
Kaupallistaminen

Näin saamme tarjottua toimeksiantajalle kattavan asiakasymmärryksen, joka auttaa ymmärtämään palveluiden olemassa olevia ja potentiaalisia käyttäjiä. Tämä ymmärrys mahdollistaa parempien ja kannattavampien palveluiden muotoilun eli kehittämisen.

Kaupallistaminen

Kaupallistamisprojekti alkaa asiakastutkimuksella, jonka tuloksena syntyneeseen tietoon pohjautuen muotoilemme yhteistyössä toimeksiantajan kanssa uutta palvelua.

Kaupallistaminen

Kun toimeksiantaja hyväksyy asiakkailta saadun tiedon perusteella tehdyn esityksemme, tuotteistamme sen. Tuotteistuksen pohjalta suunnittelemme myyntimateriaalit ja niitä käyttäen teemme pilotin kohderyhmään.

Kaupallistaminen
Kaupallistaminen

Lopputuloksena syntyy valmis ja pilotoitu palvelu, jolle on kysyntää sekä valmiit materiaalit ja myyntiprosessi, joilla saadaan parempia myyntituloksia pienemmällä vaivalla.

ASIAKASTUTKIMUS

Yritykselle, joka haluaa kehittyä asiakkaidensa hyväksi.

Asiakastutkimus sopii yrityksille, jotka:

1. Haluavat tietää, miten heidän omat näkemyksensä yrityksen toiminnasta eroavat asiakkaiden näkemyksistä. Tätä tietoa voidaan käyttää yrityksen kehitysprioriteeteistä päättämiseen ja asiakastyytyväisyyden mittaamiseen, sekä kattavan asiakasymmärryksen hankkimiseen.
2. Haluavat tutkia, onko jokin uusi kehitysidea asiakkaiden mielestä tarpeellinen tai lisäarvoa tuottava.
3. Haluavat kehittää olemassa olevan tai uuden tuotteen kaupallisuutta.

KAUPALLISTAMISPROJEKTI

Yritykselle, joka haluaa kehittyä asiakkaidensa hyväksi.

Kaupallistamisprojekti sopii yritykselle, jolla on:
1. olemassa oleva tuote tai palvelu, joka ei saavuta myyntitavoitteita tai myyntiin kuluu suhteettoman paljon resursseja.
2. olemassa oleva tuote tai palvelu, joka halutaan viedä uusille markkinoille
3. uusi palvelu tai tuote, joka halutaan viedä markkinoille
4. tahtotila vähentää myyjien kuormitusta
5. tahtotila parantaa tuotantotehokkuutta
6. halu erikoistua saavuttaakseen kilpailuedun.

Kaupallistaminen

Kaupallistaminen – Lopputuloksena menestyksekäs tuote tai palvelu!

Tuotteen kaupallistaminen
Palvelun kaupallistaminen
Innovaation kaupallistaminen
Keksinnön kaupallistaminen

ASIAKASPALVELU

Kaupallistajat Suomi Oy
Voimakatu 14 halli 7, 20520 Turku
info@kaupallistajat.fi

PALVELUT

Mikko Rantanen
toimitusjohtaja
mikko.rantanen@kaupallistajat.fi
045 113 0319

Copyright 2023 | Kaikki oikeudet pidätetään | Rekisteriselosteet | Sopimusehdot | Tietosuojaseloste | Palvelun, tuotteen tai innovaation kaupallistaminen
  • Etusivu
  • Prosessi
  • Palvelut
  • Rahoitukset
    • Maaseudun yritystuet
    • Ely:n Yritysten kehittämisavustus
    • BF – Tempo-rahoitus
    • Ely:n Yritysten kehittämispalvelut
  • Referenssejä
  • Ota yhteyttä
Kaupallistajat